Testy mikrofonów - studio nagrań Elvis van Tomato

20 March 2013



Ostatnio testowaliśmy kilka nowych mikrofonów w naszym studio.
Między innymi bardzo dobrze wykonanych, a przede wszystkim świetnie brzmiących mikrofonów Charter Oak S600 i M900

Kilka słów technicznych poniżej. Tak pisze producent i trudno się z nim nie zgodzić.

"S600 CharterOak jest wykonany z customowych kapsuł typu 1" gold Mylar oraz customowych transformatorów wyjściowych. Części, z których się składa czynią go doskonałym wyborem, kiedy jest stosowany jako para stereo na przykład do nagrań/nagłośnienia perkusji. Rezultatem jest czysty i bogaty dźwięk; talerze z wieloma szczegółami, uderzenia werbla z utrzymaniem wszystkich przemijających szczytów oraz głębokie brzmienie tom tomów.

Rozszerzone pasmo przenoszenia niskich tonów S600 sprawia, że jest też idealnym wyborem do nagrywania gitary basowej. Z koleji jego szczególnie gładka góra sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem do nagrywania jasnych gitar elektrycznych i akustycznych.

Trudno sobie wyobrazić bardziej wszechstronne narzędzie w studiu niż parę CharterOak mikrofonów lampowych S600."

Dane techniczne:

    Zasada działania: Gradient ciśnienia
    Membrana: Single 1,00 "o grubości 6 mikronów
    Pasmo: 20Hz-18kHz
    Czułość: 13mV/Pa 0dB = 1V/Pa @ 1kHz
    Charakterystyka: kardioidalna
    Impedancja:
    Zalecane obciążenia: > 200 Ohm
    Input Noise 22dB ważone IEC651
    Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego: 125dB do 0,5%
    Zasilanie 115V lub 230V
    Przewód zasilający
    Połączenie między Mic i zasilaczem 7 pin XLR

M900

Po dłuższym okresie rozwoju CharterOak spotkał wyzwanie stworzenia małego kondensatora membrany przy stosunkowo płaskiej charakterystyce częstotliwości i skuteczności dźwięku, z czego wszystkie mikrofony CharterOak są znane.

M900 osiąga wszystkie te cele. Dodatkowo znajduje się dwustopniowy przełącznik czułości (-10dB i-20dB) i filtr dolnozaporowy na 150Hz (-3dB na oktawę) i przy 75 Hz (6dB na oktawę).

Ponadto, każdy wzmacniacz głowy M900 jest dostarczany z naszej konstrukcji S-5 (kardioida), S-6 (hiper-nerkowy) i S-7 (dookólna), co dodatkowo zwiększa funkcjonalność i wszechstronność mikrofonu.


Dane techniczne:

    Zasada działania: akustyczne Gradient
    Membrana: 20 mm
    Pasmo: 30Hz-20kHz
    Czułość: 10mV/Pa (1kHz @ 74dB S.P.L)
    Charakterystyka: Kardioidalna, Hiper-kardioidalna, dookólna
    Impedancja:
    Zalecane obciążenia: > 200 Ohm
    Input Noise 18dB
    Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego powoduje 1kHz 0,5% Całkowite zniekształcenie harmoniczne 137dB
    Zasilanie + 48V



Na powyższych mikrofonach zarejestrowaliśmy perkusję ustawioną w średnio wytłumionym 90m2 pomieszczeniu.
Nagrania dokonano bez korekcji, z niewielką kompresją. Wynik był bardzo ciekawy. Bardzo lekkie, czyste brzmienie, przestrzenne.
doskonale odzywający się werbel. Sala dodała trochę naturalnego pogłosu.
Obecnie zastanawiamy się, czy studio nagrań Elvis van Tomato potrzebuje takich cacek?
Na razie wszystko mówi mi, że tak i mocno sprawę trzeba przemyśleć.